Przejdź do treści

Skargi i wnioski

Naszym najważniejszym celem jest stałe podnoszenie jakości świadczonych usług zgodnie z wymaganiami określonymi przez naszych Pacjentów oraz standardami postępowania w trakcie procesu terapeutycznego. W przypadku niezadowolenia Pacjent lub Osoba bliska mogą zgłosić swoje uwagi personelowi bezpośrednio sprawującemu nad nim opiekę i poprosić o wyjaśnienia lub złożyć skargę. Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi i opinie mogące wpłynąć na poprawę jakości świadczonych przez nas usług.

Pacjenci oraz Osoby bliskie skargi mogą wnosić: ustnie, pisemnie, elektronicznie.
Skargi i wnioski przyjmują w ustalonych godzinach:

  • Prezes Zarządu,
  • Zastępca Dyrektora ds. Lecznictwa,
  • Szpitalny Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – Karina Kordula-Maczuch (kontakt pod nr tel.: 32 621 95 59 lub poprzez e-mail k.maczuch@zoz.net.pl)

Kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590

Kontakt z Biurem Rzecznika Praw Dziecka
ul. Chocimska 6 
00-791 Warszawa
telefon: (22) 583 66 00

Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego
Grzegorz Pendrasik
tel. 664 089 561
Bezpłatna Infolinia: 800 190 590

Przyjmowanie skarg i wniosków w Szpitalu

Pacjent lub Osoba bliska jeżeli uznają, że prawa Pacjenta zostały lub są naruszone, może zwrócić się ze skargą lub wnioskiem do:

  1. Zarządu Szpitala lub Szpitalnego Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta
    • w formie pisemnej na adres: Zespół Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach Sp. z o.o., ul. Chorzowska 38, 41-605 Świętochłowice
    • poprzez pocztę elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@zoz.net.pl lub bezpośrednio do Szpitalnego Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta na adres e-mail: k.maczuch@zoz.net.pl
    • osobiście po uprzednim telefonicznym umówieniu pod numerem tel.: 32 621 95 35
  2. Inspektora Ochrony Danych funkcjonującego w Szpitalu osobiście po uprzednim umówieniu pod numerem tel.: 32 621 95 35 lub poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: iodo@zoz.net.pl
  3. w Dziale Skarg i Wniosków Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Katowicach przy ul. Kossutha 13 (tel. 32 735 05 45):
    • Telefoniczna Infolinia Pacjenta: 800-190-590
    • bezpośrednio w siedzibie Śląskiego OW NFZ, ul. Kossutha 13 w Katowicach, w Delegaturach: w Bielsku-Białej, Częstochowie, Rybniku, Tarnowskich Górach oraz Punktach Obsługi Klientów
    • poprzez wysłanie pocztą na adres oddziału lub właściwej dla siedziby świadczeniodawcy delegatury
    • poprzez przesłanie skargi na adres e-mail kancelaria@nfz-katowice.pl lub za pośrednictwem platformy ePUAP
    • szczegóły: https://www.nfz-katowice.pl/
  4. do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Śląskiej Izby Lekarskiej w Katowicach
  5. do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach
  6. do rzeczników odpowiedzialności zawodowej innych zawodów medycznych
  7. do Rzecznika Praw Pacjenta – Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
    • Telefoniczna Infolinia Pacjenta: 800-190-590
    • pisemnie na adres: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
    • pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@rpp.gov.pl lub poprzez ePUAP
    • osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta
    • szczegóły: https://www.gov.pl/web/rpp
  8. do Rzecznika Praw Dziecka z siedzibą w Warszawie (00-791) przy ul. Chocimskiej 6:
  9. do Rzecznika Praw Obywatelskich z siedzibą w Warszawie
  10. do Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie