Zespół etyczny
Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w Zespole Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach
sp. z o.o. wyłoniona została grupa złożona z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której–
jako do Zespołu Etycznego, mogą zwracać się osoby zatrudnione i współpracujące ze Szpitalem oraz Pacjenci i/ lub Osoby bliskie z problemami natury etycznej.
Do podstawowych zadań Zespołu należy:
- identyfikacja i analiza zadań i procesów wrażliwych, potencjalnie narażonych na występowanie zachowań nieetycznych, nielegalnych;
- prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu: personel – Pacjent/ Osoba bliska;
- prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem;
- rozpatrywanie zgłoszonych skarg, rozwiązywanie problemów i zagadnień związanych z nieetycznym zachowaniem personelu Szpitala;
- wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych.
Pacjenci, Osoby bliskie oraz pracownicy i współpracownicy Zespołu Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o. mogą zgłaszać wnioski do Zespołu:
- poprzez e-mail: etyka@zoz.net.pl,
- pod numerem telefonu: 32 621 95 35,
- osobiście w wyjątkowych sytuacjach.